سایت درسی

.......................................................... پایگاهی برای معلمان و دانش آموزان

سایت درسی

.......................................................... پایگاهی برای معلمان و دانش آموزان

طبقه بندی موضوعی

طرح درس ریاضی پنجم مبحث تناسب

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸ ق.ظ

در فصل 3 کتاب ریاضی پایه پنجم دبستان دانش آموزان با موضوعات مختلفی از جمله نسبت، نسبت های مساوی، تناسب و درصد آشنا می شوند. بهتر است برای تدریس هر یک از این مباحث از طرح درس مجزا استفاده شود.

برای نمونه در این قسمت، طرح درسی روزانه جهت تدریس درس تناسب آورده ایم. در این طرح درس فراگیران به مفهوم تناسب پی برده و کاربردهای آن را فرا گرفته و می توانند مساله های مربوط به تناسب را حل کنند.

طرح درس مذکور شامل 4 صفحه بوده و در دو قالب ورد و پی دی اف آورده شده و امکان ویرایش آن توسط دیگران وجود دارد.

در ابتدای این طرح درس، اهداف مختلف در نظر گرفته شده و پس از آن به پیش نیازها، وسایل کمک آموزشی، روش تدریس، مدل کلاس، برقراری ارتباط، ارزشیابی تشخیصی و ایجاد انگیزه پرداخته شده است.

 

اینک نوبت به اجرای تدریس می باشد. توضیحات لازم جهت تدریس این درس به همراه فعالیت های که معلم و دانش آموز در حین تدریس باید انجام دهند در طرح درس لحاظ شده است.

پس از تدریس، ارزشیابی پایانی انجام گرفته و درس جمع بندی شده و به دانش آموزان تکلیف ارائه می شود. لازم به ذکر است: در این مجموعه علاوه بر طرح درس فوق، فایل سوالات تکمیلی این درس در 1 صفحه، نیز وجود دارد.


http://s6.picofile.com/file/8379923718/F_3_.png

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی