سایت درسی

.......................................................... پایگاهی برای معلمان و دانش آموزان

سایت درسی

.......................................................... پایگاهی برای معلمان و دانش آموزان

طبقه بندی موضوعی

آشنایی با آلیاژ و انواع آن

شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۵۳ ق.ظ

به ترکیبی از فلزات یا ترکیب فلزات با عناصر نافلزی، آلیاژ گویند. آلیاژها کاربردهای فراوانی دارند. اگر آلیاژ نبود امکان ساخت خیلی از وسایل وجود نداشت.

با توجه به مقدمه فوق، در این قسمت سه تحقیق با موضوع آلیاژها آورده ایم. تحقیق های مذکور جمعا دارای 21 صفحه بوده و هر یک در دو قالب ورد و پی دی اف آورده شده و امکان ویرایش آن ها وجود دارد.

تحقیق اول شامل 8 صفحه بوده و به نوعی تحقیق درسی محسوب می شود. در این تحقیق پس از بیان مقدمه، توضیحات کاملی در مورد تاریخچه و ساخت آلیاژها بیان شده است.

تحقیق دوم شامل 4 صفحه بوده و در ابتدای آن به طور کامل آلیاژ تعریف شده و سپس آلیاژهای آهنی و غیر آهنی شرح داده شده است.

 

تحقیق سوم شامل 9 صفحه بوده و در آن انواع آلیاژها و ویژگی هایشان بیان شده است. برخی از آلیاژهای که در این تحقیق به آن پرداخته شده است عبارتند از : مفرغ، فولاد، چدن، طلا، نقره، برنج، طلای سفید، برنز، مسوار، کنستانتان، الکتروم و ...

در تهیه و تنظیم هر یک از تحقیق های مذکور از عکس های مختلفی استفاده شده و جذابیت مطالعه آن ها را دو چندان کرده است. دانش آموزان می توانند این تحقیق ها را به عنوان فعالیت خارج از مدرسه یا پروژه درسی ارائه نمایند.


http://s7.picofile.com/file/8379924042/F_13_.png

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی